Copywriting ako zdroj obživy? Dať, sa to dá, avšak ak čakáte cestu vystlanú lupeňmi z rúži, zložte tie klapky spolu s okuliarmi, ktoré máte práve na očiach, a na všetko sa pozrite reálne. Inak môžete ostať bez peňazí, bez práce a priadny vytočení.
Žena sedí pri stole, píše a je obklopená abstraktnými obrázkami

Skutočne na to máte?

Ak sa chcete pustiť do toho povolania, mali by ste si najprv skutočne dobre a hlavne reálne zhodnotiť, či na niečo také máte. Copywriting nie je len o písaní. Je o zisťovaní a hľadaní informácií, o dodržiavaní presných pravidiel, o tom, že okrem kreativity musíte neraz zapájať aj matematické a technické myslenie. Prečo? Pretože táto práca nie je len o kreatívnom písaní. Práve naopak, mnohokrát nemá s kreativitou nič spoločné. Mnohokrát ide proste len o dodržiavanie počtu znakov, kľúčových slov a odkazov a nadpisov a iných, niekedy skutočne, nudných vecí.

Kreativita príde až po tomto všetkom, respektíve, tú kreatívnu časť práce sa musíte naučiť vychutnávať postupne. Viem, ak neviete, o čom točím, asi to pre vás nie je zrozumiteľné. Pustite sa do copywritingu a uvidíte, že veľmi rýchlo pochopíte, ale že do posledného písmenka.
Žena s dlhými vlasmi hryzie do knihy

Ste ochotní vydržať?

Toto je ďalšia vec, s ktorou sa ako začínajúci copywriter stretnete bez najmenších pochýb. Myslíte si, že sa prihlásite do nejakej SEO agentúry, hodíte si inzerát na Bazoš alebo si založíte účet na niektorom z portálov, ktoré ponúkajú mikropráce tohto druhu, a okamžite budete zahrnutí zákazkami? Navyše veľmi dobre platenými zákazkami? Na to zabudnite. Copywriterov je veľa, a ak sa medzi nimi chcete predrať dopredu, musíte makať. Musíte denne sledovať https://www.databazeknih.cz/serie/klub-tych-co-prezili-3853 ponuky, najprv pracovať aj na skutočne zle platených zákazkách, potom sa naučiť dodržiavať termíny, zrýchliť váš pracovný výkon a ideálne zapracovať aj na nejakých tých SEO základoch. Tak čo, chcete stále chcete byť copywriterom?