Rozhodne nie je pravda, že pri internetovom podnikaní alebo iných online činnostiach stačí, ak máte svoju vlastnú webovú stránku. Pretože ak sa na vec pozrieme reálne, web má dnes skoro každý a ak sa ten váš nebude odlišovať, ak nebude robiť potrebné kroky pre rastúcu návštevnosť, s vysokou pravdepodobnosťou zostane zabudnutý. Stratí sa v mori ostatných vplyvnejších odkazov a zaujímavejších stránok. Stránok, ktoré si dávajú záležať na kvalite svojho obsahu a všetkými dostupnými prostriedkami sa snažia získať na svoju stranu nielen relevantných záujemcov, ale tiež internetové vyhľadávače.
Úlohu pritom zohráva veľa vnútorných ako aj vonkajších faktorov a pokiaľ od vášho webu očakávate úspech, musíte si položiť úprimnú otázku, kedy je web dokonalý?
Pretože mať za cieľ webovú stránku, čo len jednoducho existuje, to je veľmi málo. Musí byť dôvod a musia existovať funkčné cesty k tomu, aby ju užívatelia navštevovali. Ideálne tým, že sa svojim obsahom a obsahom publikovaným mimo web bude snažiť nadviazať ten najlepší kontakt s potenciálnymi záujemcami konkrétnej tematiky. Respektíve s pravdepodobnými záujemcami o ponúkaný obsah, produkty alebo služby, ktoré prezentuje vaša stránka (e-shop).
Veľmi dôležitým bodom preto dokáže byť technická a obsahová podoba vášho webu, čiže všetky faktory, ktoré súvisia s jeho vnútornou podobou. Funkčnosťou, obsahom a dizajnom.
Treba ale myslieť tiež na vonkajšie faktory a návštevnosť, ktorá pramení „zvonka“. Tá sa tá ovplyvňovať napríklad publikovaním PR článkov a hlavne linkbuildingom, čiže budovaním spätných odkazov. Kľúčové slová a odkazy môžu byť súčasťou týchto článkov, ktoré budú publikované na „cudzie“ weby.
- Nie je to len záujem čitateľov a teda ľudí, na čo by sme sa pri úprave a tvorbe mali orientovať. Musíme myslieť takisto na internetové vyhľadávače a ich kritériá. Ak budeme „hrať“ podľa pravidiel Google, odmenou bude získaná vyššia pozícia pre náš web v organických výsledkoch. Tým pádom budeme viditeľnejší pre záujemcov, ktorí nás nájdu na základe svojich hľadaných výrazov.